mandag 28. januar 2013

Hjemmelaget frokostblanding

Her er oppskriften på en fantastisk god hjemmelaget frokostblanding! Den anbefales på den varmeste.


Oppskrift på hjemmelaget frokostblanding med honning:
  • 225 havregryn
  • 190 g grovhakkede mandler 
  • 60 gr solsikkekjerner 
  • 1 ts kanel 
  • 1/2ts ingefær
  • 1/2 ts salt
  • 90 gr kirsebærkompott
  • 90 gr honning
  • 1 ss solsikkeolje
Rør alt sammen i en bolle og fordel massen på bakepapir i stekeovn. 

Stek på 125 - 150 grader i 45 – 60 min. 
Rør lett noen ganger under steking.
Ta ut frokostblandingen når den er gylden og sprø.



Dersom jeg spiser frokostblandingen til frokost, har jeg på melk og gjerne oppskjært banan.
Frokostblandingen passer også utmerket til kveldskos, med vaniljekesam eller vaniljeyoghurt og bringebær.

Oppskriften har jeg fått av min brors svigerfamilie.


Kos deg!

13 kommentarer:

  1. Det så virkelig deilig ut! Ha en fin ny uke :-)

    SvarSlett
  2. Herlig. Den skal jeg prøve!!
    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den anbefales!
      Veldig god og mettende:)
      God uke!

      Slett
  3. Ser gott o nyttigt ut!
    KRAM från mig!

    SvarSlett
  4. Det så utrolig deilig ut! Jum jum :)

    SvarSlett
  5. Åh, dette hørtes utrolig godt ut. Har lenge vært på utkikk etter noe annet til frokost, også kommer du med den perfekte oppskrift. Tusen takk!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Ja, jeg liker den veldig godt. Passer så bra med kanel og ingefær i grynblandingen.

      Slett
  6. Mmmm, nyttigt och gott. (Och ruskigt dyrt i affären).

    SvarSlett
  7. Så skjønne bilder hos deg,
    enkelt og stilfullt. Jeg er håpløs
    som kokk, så jeg beundrer alle som
    er flinke med mat og oppskrifter...
    :)

    SvarSlett
  8. Det låter gott! Tack för tipset :) Och tack för dina kommentarer på min blogg! Ha det gott!

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...