lørdag 8. november 2014

Blir du med å lage stjerner?

Hjemmelagde stjerner og levende lys er nydelig novemberpynt. Stjernene er dekorative, billige og enkle å lage - bedre blir det ikke.

Slik lager du stjerner av pinner:
  1. Ut i skogen og samle pinner. Ta med en skikkelig hagesaks eller en liten sag. Skaff deg 6 like lange pinner til hver stjerne du vil lage.
  2. Ta med deg pinnene inn og fyr opp i peisen (ikke med pinnene!)
  3. Finn frem tråd og saks.
  4. Lag først to trekanter.
  5. Legg disse over hverandre, men omvendt vei (se bildet).
  6. Bind sammen de kryssende pinnene i minst 3 festepunkter. 
  7. Ferdig! Sett deg ned med en kaffe, legg i peisen og se på stjernen du akkurat har laget. Jeg er sikker på den ble fin :)

Min første novemberhelgeglede - flere gleder finner du hos Vivis hagerom.

Qoute of the Day:
The most important thing is to try and inspire people so that they can be great in whatever they want to do.
Kobe Bryant

God helg!
- Hilsen Elin -


12 kommentarer:

  1. Hei
    Så fine stjerner og koselig hjemmelaget pynt. Tusen takk for flott tips og råd, og ikke minst en kjempe flott helgeglede. Ønsker deg en fin helg.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Takk for inspirasjon :o) Så fine bilder du har tatt, håper jeg får til dette en gang før jul :o)
    God helg :o)

    SvarSlett
  3. I dag er det virkelig fint vær ute til å være inne i :-)) Og det er jo sånne dager det er koselig å putle inne :-)) Jeg får forberede meg bedre neste gang?! God helg!

    SvarSlett
  4. Så flott stjerne!
    Denne kan en jo bruke til så mangt...og i naturmateriale...så blir det ikke bedre:)
    Takk for oppskrift:)

    SvarSlett
  5. For noen nydelige stjerner, og gode bilder og oppskrift også! Du er så kreativ, og flink til å lage noe fint!!

    SvarSlett
  6. Så enkelt og så fint! Selv jeg kan klare dette:) Takk for oppskrift og inspirasjon Elin.

    SvarSlett
  7. Så fint, enkelt & stämningfullt!
    KRAM från mig!

    SvarSlett
  8. så søt den var Elin :) Jeg har laget store pinnestjerner før, men ikke tenkt over at de kan brukes på bordet slik. Fint!

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...