søndag 1. september 2013

Helgegleder

Goood søndag!
I dag ønsker vi høsten velkommen og krysser fingrene for at høsten skal bli fin. 
Her i Mariveien sitter jeg og lillesøster med morgenkaffen, kakao og 'Jul på Månetoppen' på film.

I fjor høst fant jeg ut at jeg ville skaffe meg noe høstblomstrende, for det er det lite av her. Dessverre har ikke innkjøpssjefen gjort jobben sin, så det nesten like lite i år dessverre. Men en syrinhortensia fra fjorårets høstsalg er i gang med fin blomstring nå. Jeg er godt fornøyd med den, men 'note to selv': mer høstblomstrende takk! 
Hydrangea paniculata 'Limelight'

Endelig er det modne tomater i minidrivhuset!
Her: gule plommetomater.

Storesøster plukker tyttebær i hagen.

Og vi plukker tyttebær på hytta.
I år skal vi lage hjemmelaget tyttebærsyltetøy. 

Min lille buskrose 'The Fairy' har vært en glede lenge og blomstrer trofast.

Helgegledene deler vi hos Vivis hagerom

Jeg ønsker alle en flott søndag og første høstdag!
-Hilsen Elin-


13 kommentarer:

  1. Fine bilder.

    Høstblomstrende blomster er det ingen av i min hage, men planer har jeg.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  2. Her er det også smått med høstblomstring. Det er nok fordi våren vår veldig sein og fordi sommeren har vært om ikke kald så ikke veldig varm. Høstens blomstring rekker nok ikke å by oppntil dans før vinteren kommer. Den hortensiaen har jeg kjøp nå i år : ) Veldig flott. god søndag til deg og de søte småpikene i tyttebærskogen!

    SvarSlett
  3. Lovely blog, greeting from Belgium, 1first septemtember, all childre, go again school in Belgium

    SvarSlett
  4. Hei Elin.
    Ja nå må vi vel kalle det høst, men den kan jo være så fin med bær, sopp og frukt.
    Så fine plommetomater, og syrinhortensia er nydelig.
    Jeg kjøpte også en i fjor høst men den er det ikke en blomst på, kjedelig.

    God søndag.

    SvarSlett
  5. Syrinhortensia er vakre busker!
    Som deg, mangler også jeg typiske høststauder...

    SvarSlett
  6. Herlige helgegleder!
    Så fine bilder du tar:)
    Ønsker deg en fin kveld:))

    SvarSlett
  7. For noen fantastisk skjønne helgegleder du har! Nydelige bilder av lillesøster og tyttebær, og imponerende gule tomater i drivhuset! Morro å se at du er fornøyd med Fairy! Jeg holder på å samle frø, og har nå noen flere siden sist. Hvit kornblomst ´Snowman´, blå dusksalvie og rosa dusksalvie, hvit og rosa hagepoppelrose - alle disse kan sås på friland. Bare si fra om det er noe som frister. Ha ei god uke!

    SvarSlett
  8. Det beste med hausten er frukt og bær som vår og sommar har jobba med.

    Fin september til deg!

    SvarSlett
  9. Gode fine helgegleder hos deg.
    Tyttebæra såg skikkelig fristandes ut.

    God veke til deg.

    SvarSlett
  10. Hei! Syrinhortensia er så fin. Plommetomatene ser saftige og gode ut. Ha en fin kveld! Anne

    SvarSlett
  11. Kvar gong eg kjem innom bloggen din, så stoggar eg opp og nyt den nydelege headingen din. Veldig flotte bilete.

    SvarSlett
  12. Så flotte helgegleder du viser!

    Tyttebærbildet var nydelig :-)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  13. Så koselig morgen dere har. Jul på månetoppen har gått mange runder her også.
    Høsten er kommet hit også, og til helga så blir sommerblomstrene kastet.
    Veldig hyggelig at du ville dele denne koselige helgegleden.

    Ønsker deg en kjempe fin ny uke. Klem

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...