tirsdag 15. januar 2013

Blomstrende tirsdag

Jeg koser meg med en rolig formiddag før jobb. Kaffe, lese hyggelige hageblogger og selvfølgelig pus på fanget, klemt ned mellom magen min og den bærbare pc'en. Snø og kaldt ute, men godt og varmt og fyr på peisen.

I vinduskarmen ved siden av meg blomstrer perleblomster og amaryllis. Litt vår og litt jul, passer til ventetiden i januar.



Denne perleblomsten heter 'Big Smile' - fantastisk navn :)
Muscari 'Big Smile'. Hyacintfamilien.


Kritthvit amaryllis. En elegant vekst, nydelig når den blomstrer.
Amaryllis heter visst ikke amaryllis i det hele tatt, men ridderstjerne. Javel, logisk.



Denne amaryllisen har bestemt seg for å bli rød, og ikke hvit som jeg trodde da den ble kjøpt inn. Jaja, velkommen skal du være uansett. Kul knopp, nesten så jeg forventer at den åpner seg hvis jeg stirrer hardt på den.


Se flere blomster på TODAY'S FLOWERS.

Håper alle får en flott tirsdag!

Jeg har sovet godt i natt (noe som ikke er en selvfølge pga. to små barn),
så jeg tror dagen min blir bra.

-Hilsen Elin-

23 kommentarer:

  1. Så søte perleblomster med flott navn og amaryllis står jo så lenge med sine store fine blomster.

    Jeg kjenner igjen den med pus og PC he he, det er koselig og så varmer de så godt.

    Ha en fin dag på jobben, Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Perleblomstene blir bare finere og finere. Amaryllisen står og viser seg fram i all sin prakt!

      Ja, det er koselig med pus på fanget - ligger og maler:)

      Slett
  2. Herlig navn på perleblomsten.
    Hos meg krangler 2 katter, en hund og en pjusk jente om plassen på fanget.
    Jeg har ikke sovet helt godt i natt, også det grunnet den pjuske jenten. Heldigvis har det blitt en flott dag likevel, ihvertfall så langt.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du har stort fang da:)
      Og at den pjuske jenta er frisk nå - god bedring til ho!

      Slett
  3. Finnes vel ikke bedre blomst enn Perleblomst, nå som vi venter på våren. Den er så utrolig flott!

    Ønsker deg en fin tirsdagskveld. Hold deg varm!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Perleblomsten er veldig fin og den blir faktisk finere - må nok ta nye bilder av den altså;)

      Slett
  4. Sååå fiiiine perleblomster. Jeg har en forkjærlighet for dem. På Enerhagen ble de plantet lenge før min tid, så over år har de bredd seg om til et vakkert og teppe hver vår på plenen! Det er ekte glede det. Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er fine! Godt med litt vårblomstring i vinduskarmen nå.
      Tenker teppet ditt med perleblomster er fint - gleder meg te å se bilder:)

      Slett
  5. Jøss! Perleblomster i handelen allerede ?! Herlig : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja da! Den lokale blomsterbutikken her hadde de på lur nå rett over jul:)

      Slett
  6. Så fina blommor! Gillar verkligen dina pärlhyacinter, de ger hopp om vår.
    Hej från Törnrosa

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå passet det fint med en liten vårfølelse - selv om det føles lenge igjen til våren nå i denne kulda.

      Slett
  7. Thank you for sharing these wonderful photos with us at Today's Flowers. Your blooms are beautiful!

    SvarSlett
  8. Hurra för lökar! Vad vore vintern utan dom?

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant! Ser fram til at løkene stikker opp fra jorda ute i hagen:)

      Slett
  9. Nydelige løkblomster, jeg bare elsker perleblomster. Det synes ute her på våren :) De dufter så fantastisk deilig.... *drømme om våren*
    Fin torsdag til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Perleblomster er nydelige - de dukker opp i min hage til våren også. Jeg har bare tjuvstartet litt...
      Plutselig så er den her! Våren altså.

      Slett
  10. Herligt med Big Smile!..løkblomster gjør så godt nå når vinteren er på sitt kaldeste:)
    Håper du får flere gode søvn netter fremover...slitsomt når en ikke får sin søvn.
    Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjør de - friske og klare farger inn i en 'etterjulsstue' er perfekt.
      Gode netter er det jeg håper på hver kveld jeg legger meg - det hjelper iallefall godt på humøret dagen etter!

      Slett
  11. Skønne fotos af nogle af vinterens dejligste løgblomster. Enkelt og fint vist her på bloggen.
    Godt vi har dem, så vi bedre kan holde tiden til våren ud:0)

    Mange hilsner fra
    Katinka Raabymagle

    SvarSlett
  12. Så moro - jeg har også hatt akkurat denne kombinasjonen nå i januar - perleblomster og amaryllis, en liten trøst nå midtvinters! Utrolig fine bilder også denne gang!!

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du legger igjen en melding til meg!

Dersom du ikke har blogg, kan du kommentere som Anonym:
* Skriv inn kommentaren i kommentarfeltet
* Velg Kommenter som: Anonym
* Trykk Publiser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...